Taller sobre Model Restauratiu Belinda Hopkins

El passat dijous 17 de novembre de 2022 el Grup CHM Salut Mental va organitzar el taller sobre el “Model restauratiu Belinda Hopkins” adreçat als equips directius de les Escoles del Pla de Barris de l’Ajuntament de Barcelona i a professionals del Consorci d’Educació de Barcelona. El taller es va dur a terme de 17:30 a 19:30 hores als dispositius del Grup ubicats al C/ Graus 10-12 de Barcelona.

Aquest taller de la Belinda Hopkins amb les direccions de les escoles es va organitzar amb l’objectiu de transmetre el Model de Pràctiques Restauratives a les escoles on hi ha els i les professionals del Servei de Suport i Atenció Emocional: “En cercle per l’acompanyament emocional”, un programa adreçat als centres educatius amb la finalitat de generar un canvi de mirada en la gestió de la convivència i el foment del benestar de la comunitat educativa, a través del compromís amb la innovació i la inclusió educativa i l’acompanyament emocional des d’un enfocament restauratiu global.

Aquest programa es desenvolupa en el si de l’oferta unificada de programes del Consorci d’Educació de Barcelona i en el marc del Pla de Barris de l’Ajuntament de Barcelona.

Belinda Hopkins és pionera en l’enfocament restauratiu als centres educatius del Regne Unit des dels anys 90. Directora de Transforming Conflict, un Centre Nacional sobre Enfocament Restauratiu en l’àmbit de la infància i la joventut al Regne Unit, treballa des de fa més de 19 anys en el desenvolupament de l’enfocament restauratiu en l’àmbit juvenil al regne Unit i també a altres països.