Grups terapèutics de regulació emocional (en mòduls)

Aquest any al Centre de Salut Mental d’Adults de Sarrià-Sant Gervasi (CSMA SSG), de l’Associació Centre d’Higiene Mental Les Corts del Grup CHM Salut Mental, s’ha donat continuïtat a sessions grupals d’entrenament en habilitats basades en el model de la teràpia dialèctica. En aquests grups terapèutics s’han establert diferents mòduls de la intervenció grupal, realitzant un mòdul abans d’estiu i un altre que es realitzarà a partir d’octubre.

Els diferents mòduls inclouen eines de regulació emocional, efectivitat interpersonal, mindfulness i potenciació de la tolerància al malestar i a la millor gestió de les crisis. Les sessions tenen una part psicoeducativa, una part d’explicació de les diferents habilitats proposades i una dedicada a la revisió de com ha anat la posada en pràctica de les habilitats en el dia a dia.

L’objectiu d’aquestes intervencions grupals, realitzades per dues professionals de Psicologia Clínica, és poder abordar les dificultats en la regulació emocional, una problemàtica freqüent en la població general i que presenten moltes persones usuàries ateses al CSMA SSG. Les dificultats en la regulació emocional poden causar un malestar important a les persones que el pateixen, facilitant conductes impulsives o dificultats per a mantenir relacions interpersonals motiu pel qual és important poder facilitar intervencions dirigides a millorar aquesta problemàtica.