Agermanament entre la Llar-Residència Les Corts i el Servei de Rehabilitació Comunitària de Sarrià-Sant Gervasi

El passat 18 de desembre, es va produir en la Llar-Residència Les Corts, de la Fundació CHM Salut Mental del Grup CHM Salut Mental, la primera trobada d’agermanament entre persones usuàries de la Llar Residència i del Servei de Rehabilitació Comunitària de Sarrià-Sant Gervasi (SRC-SSG), de l’Associació Centre d’Higiene Mental del Grup. Aquestes dates nadalenques han estat l’excusa perfecta perquè aquesta trobada es produís.

Però, en què consisteix aquest “agermanament” dels dos serveis? La idea neix de les persones usuàries de tots dos serveis. D’una banda, des de la Llar-Residència es detecten sentiments de solitud que cobren més força en l’època de festes de Nadal i expressen la necessitat de poder tenir algun contacte o ampliar la seva xarxa social més enllà de la Residència. D’altra banda, des del SRC-SSG algunes persones usuàries expressen la seva disponibilitat cap a alguna mena d’acompanyament i conèixer a persones que es trobin en situació de solitud o amb poca xarxa social.

I de quina manera començar aquest intercanvi? Des d’unes senzilles postals de Nadal, fetes a mà des de cada servei i intercanviades en persona entre les mateixes persones que les van realitzar. Des de cada servei es van posar a la feina, realitzant originals postals de Nadal personalitzades, que es van intercanviar en la Residència el dia 18, amb un fantàstic acolliment.

Aquesta va ser la primera trobada i esperem que vinguin moltes més, de l’agermanament entre les persones usuàries de tots dos serveis.