Oferta de Feina

Especialistes en atenció i suport emocional del Programa en Cercle per a l’Acompanyament Emocional als Centres Educatius d’alta complexitat del Pla de Barris i del Consorci d’Educació de Barcelona

Llicenciatura, Grau o Diplomatura en psicologia, pedagogia, psicopedagogia, pedagogia terapèutica, educació social, treball social o mestre/a d’educació especial

Centres Educatius del Pla de Barris i del Consorci d’Educació de Barcelona

17.540,33 euros/bruts anuals

Núm. de referència: 20/2026FCHMSM

Funcions lloc de treball:

  • El programa té com a objectiu general acompanyar i formar l’equip educatiu en un canvi en la gestió positiva i restaurativa de les relacions i del conflicte. Té com a objectius concrets:

    – Promoure una mirada escolar restaurativa. Promoure una cultura escolar més inclusiva que posi les relacions interpersonals i la gestió positiva del conflicte en el centre de l’educació i que tingui en compte tota la comunitat educativa.
    – Desenvolupar competències restauratives en tot l’equip.
    – Fomentar les competències emocionals de l’alumnat, des de la consciència i regulació emocional fins a la competència social i habilitats de vida i benestar.
    – Millorar la capacitat de contenció i disminuir el malestar emocional de la comunitat educativa per a millorar la convivència escolar.
    – Promoure l’adquisició d’eines i estratègies de la comunitat educativa en habilitats per a la gestió de les relacions i els conflictes des de l’enfocament restauratiu global.

    Per assolir aquests objectius, el programa durà a terme accions d’acompanyament a l’equip directiu, de formació i assessorament de l’equip educatiu, de realització de co-docència a les aules pel que fa a l’alumnat i facilitació del treball en xarxa.

Contracte: Substitució

Jornada setmanal: 23h

Data incorporació: Immediata

Data límit inscripció: 24/10/2026

Perfil professional:

Formació:

  • Llicenciatura, Grau o Diplomatura en psicologia, pedagogia, psicopedagogia, pedagogia terapèutica, educació social, treball social o mestre/a d’educació especial.

    Haurà d’acreditar haver fet un programa formatiu específic sobre pràctiques restauratives.

Experiència:

  • Tenir experiència en centres educatius i ser coneixedor/a de les dinàmiques i de les relacions amb l’entorn dels centres educatius.
  • Tenir formació i experiència en: Mediació i resolució de conflictes a través de les pràctiques restauratives, educació i acompanyament emocional, Intervenció socioeducativa, Intervenció Sociofamiliar, Teràpia familiar sistèmica, Pedagogia sistèmica.
  • Tenir experiència professional en l’àmbit de la infància i adolescència en risc.
  • Tenir coneixements sobre salut mental infantil i juvenil.
  • Habilitats per realitzar formació i donar assessorament als centres educatius.
  • Habilitats pel maneig de situacions de complexitat a l’aula.

Idiomes:

  • Castellà i català.

Coneixements TIC:

  • Microsoft Office.

Competències:

  • Competències tècniques
    – Coneixement de les competències restauratives.
    – Coneixement del sistema educatiu i del marc normatiu de convivència.
    – Capacitat de disseny formatiu i planificació d’intervencions amb enfoc restauratiu.
  • Competències pedagògiques
    – Capacitat per transferir aprenentatge significatiu en adults.
    – Habilitat per connectar teoria i pràctica.
    – Capacitat d’observació i retorn constructiu.
  • Competències relacionals
    – Escolta activa, comunicació restaurativa i abordatge de conflictes.
    – Capacitat per sostenir tensions i emocions intenses.
    – Facilitació de grups i conducció de processos participatius.
  • Competències sistèmiques
    – Mirada global del centre.
    – Capacitat d’alinear l’ERG amb l’estratègia del centre.
  • Competències personals
    – Coherència amb els valors restauratius.
    – Autoregulació emocional.
    – Flexibilitat i adaptabilitat.
    – Capacitat de planificació i organització.
    – Responsabilitat i compromís.

No has trobat l’oferta que buscaves?

Presenta la teva candidatura.