Jornada de treball: I les famílies? El model de salut mental a debat

El passat 4 de juny es va celebrar a jornada “I les famílies? El model de salut mental a debat”, impulsada pel grup Famílies en Acció per la Salut Mental de la Fundació Congrés Català de Salut Mental, amb l’objectiu de donar a conèixer la seva experiència i obrir un espai de reflexió sobre el paper de les famílies en els models actuals d’atenció en salut mental.

La trobada va oferir diferents mirades —professionals, persones amb experiència pròpia i famílies— per repensar com s’incorpora l’entorn familiar en els processos de tractament i recuperació, amb la voluntat d’avançar cap a models més integrals i participatius. En aquest marc, es va promoure la participació activa de les famílies, reforçar la coordinació dels serveis i visibilitzar els recursos existents al territori.

En aquest context, el doctor Lluís Lalucat, psiquiatre i president d’honor de l’Associació Centre d’Higiene Mental Les Corts, del Grup CHM Salut Mental, va participar a la taula rodona “Les famílies en el tractament”, on es va debatre amb altres professionals i testimonis en primera persona sobre el paper clau de l’entorn familiar en la recuperació en salut mental.

Enllaç al programa: aquí.