Visita de Sarah Swanson a l’Àrea d’Inserció laboral del Grup CHM Salut Mental

El passat 2 de desembre l’Àrea d’Inserció Laboral (AIL) del Grup CHM Salut Mental va rebre la visita de la Sarah Swanson, formadora en metodologia IPS (Individual Placement & Support) del Dartmouth Supported Employment, i de la Débora Koatz, coordinadora de projectes de l’Institut Universitari Avedis Donavedian – UAB.

Durant la visita, l’equip de l’AIL va compartir amb elles idees i experiències sobre com s’està implementant la metodologia IPS al Servei.

Aquella mateixa tarda, la Sarah Swanson també va poder visitar el CSMA de Les Corts, on va ser atesa per la Dra. Maite Carbonero, amb qui van intercanviar impressions sobre la metodologia IPS i el programa de primers episodis.

Des del gener del 2014 l’AIL forma part del projecte pilot que s’està realitzant a Catalunya per a la implantació de la metodologia IPS en la inserció laboral de persones amb trastorn mental i que es centra en el suport individualitzat en el lloc de treball.

sarah_swanson

Aquesta metodologia es fonamenta en vuit principis clau entre els quals destaquen: la recerca de feina ràpida, la selecció de llocs de treball centrats en les motivacions i interessos dels participants del Servei, la recerca de feina enfocada al mercat ordinari i la prestació de suports individualitzats i adaptats, tant a l’empresa com a la persona treballadora.