Participació del Grup CHM Salut Mental en el Grup de Treball de la Coordinadora de CAS de Catalunya

El passat divendres 20 d’octubre va tenir lloc la jornada “Adolescència, drogues i salut mental”, organitzada per la Coordinadora de Centres d’Atenció i Seguiment de Drogodependències de Catalunya i celebrada a l’Agència de Salut pública de Catalunya on van participar professionals del CAS Les Corts del Grup CHM Salut Mental.

La trobada tenia com a objectiu exposar i portar a debat la situació actual dels menors d’edat que pateixen un trastorn per ús de substàncies. Com a convidat principal es va comptar amb la presència del Dr. Maldonado, de la Universitat Pompeu Fabra, que va parlar de l’afectació del cervell adolescent pel cànnabis en la seva conferència titulada “L’afectació del cervell adolescent pel cànnabis”.

Des del CAS de Les Corts es va participar en les següents taules:

Participació del Grup CHM Salut Mental en el Grup de Treball de la Coordinadora de CAS de Catalunya

  • Taula 1: “Compartim mirades sobre patologia dual en l’adolescència”. En la qual Delia Parellada, psicòloga del CAS Les Corts, va participar per exposar la Guia de recursos d’ingrés per a menors amb trastorn per ús de substàncies.
  • Taula 2: “Drogues i salut mental: propostes d’intervenció”. En aquesta ocasió es va comptar amb la participació de la Dra. Carolina Franco, psiquiatra i Cap de Secció del CAS Les Corts, sobre Tractament farmacològic en patologia dual.

En una tercera taula es van tractar els nous escenaris que es comencen a trobar els professionals: les noves drogues, l’addicció a les pantalles i la violència parento-filial.