IX Jornada dels Programes TPI
El passat 15 de juny es va celebrar al CaixaForum la IX Jornada dels Programes TPI amb el títol “Passat, present i futur dels Programes d’Atenció a la Psicosi Incipient a Catalunya i al Regne Unit” dins del marc del 10è aniversari de la implementació del conjunt de proves pilot dels Programes d’Atenció Específica a les Persones amb Trastorn Psicòtic Incipient en diferents indrets de Catalunya.
Durant la jornada s’ha revisat el camí recorregut, avaluat els resultats i formulat recomanacions per a la seva extensió a tot el país.
S’han dut a terme diferents ponències dels professionals que han coordinat i participat en aquestes experiències i alhora s’han contrastat amb el desenvolupament d’aquests programes tal i com s’han desplegat al Regne Unit. Amb aquesta finalitat, s’ha comptat amb la presència del professor Max Birchwood, destacat expert i investigador internacional en l’atenció a la psicosi incipient.
El fet de conèixer les experiències i debatre sobre el passat, present i futur dels Programes d’Atenció a la Psicosi Incipient a Catalunya i al Regne Unit ha permès donar un nou impuls a un aspecte rellevant del model d’atenció a la salut mental comunitària.
La inauguració va anar a càrrec de Cristina Molina, Directora del Pla Director de Salut Mental i Addiccions del Departament de Salut i Lluís Lalucat de la Comissió TPI.
Posteriorment, hi va haver la presentació dels 10 anys dels Programes TPI, moderada per Luis Miguel Martín y on es van fer les següents presentacions: “Memòria 10è aniversari” a càrrec de Maite San Emeterio, “Resultats del projecte de recerca d’avaluació dels programes” a càrrec d’Ana Barajas i “Document de recomanacions per a l’extensió dels programes a Catalunya” a càrrec d’Esther Lobo.
A continuació, va tenir lloc la conferència del Prof. Max Birchwood sobre “Passat, present i futur dels Serveis d’Atenció a la Psicosi Incipient al Regne Unit” presentada per Jordi Cid.
El debat “Passat, present i futur dels Programes d’Atenció a la Psicosi Incipient a Catalunya” moderat per David Clusa i amb la participació de Daniel Berge, Vanessa Sánchez, Mercè Teixidó i el Prof. Max Birchwood.
L’acte de cloenda es va dur a terme per Pilar Magrinyà, Directora general de Planificació en Salut del Departament de Salut i Joan de Pablo, de la Comissió TPI.
Les tasques d’organització de la jornada s’han dut a terme pel Grup CHM Salut Mental.
Es pot descarregar la presentació del Prof. Max Birchwood en aquest enllaç.







